Zajęcia dodatkowe

Zajęcia dodatkowe są poza podstawowym pakietem zajęć i są odrębnie płatne. W zajęciach tych uczestniczą dzieci, których rodzice wcześniej wyrazili na nie zgodę.

Taekwon-do

"Małe Smoki" to rekreacyjne zajęcia sztuk walki dla dzieci w wieku przedszkolnym (3-6 lat). Krakowskie Centrum Taekwon-do realizuje projekt Małe Smoki-Future Kidz od 2006 roku. Program edukacyjny oparty jest o amerykański system pracy z dziećmi Future Kidz - jest to kompleksowy program treningowy stworzony przez Melody Shuman z USA. Jej koncepcja treningu ogólnorozwojowego zadebiutowała ponad 10 lat temu i stała się najczęściej stosowanym narzędziem do pracy z dziećmi w klubach sztuk walki na całym świecie.

System bazuje na nauce i rozwoju 8 cech: koncentracji, pracy zespołowej, kontroli, równowagi, pamięci, dyscypliny, kondycji i koordynacji.

Trening taekwon-do rozwija ogólną sprawność fizyczną. Dzieci uczą się rzucać i łapać, podskakiwać, poruszać się w różnych kierunkach i robić przewroty. Uczą się również podstaw taekwon-do – pozycji, kopnięć, uderzeń i obron. Całość ma charakter bezkontaktowy i bazuje na zabawie. Zajęcia przeplecione są także wiedzą o Korei i uczą dzieci podstawowych zwrotów w języku koreańskim.

Istotnym elementem treningu jest rozwój cech psychicznych, i co za tym idzie: radzenie sobie ze zdenerwowaniem, nawiązywanie nowych przyjaźni, szacunek dla innych, dzielenie się z innymi, dobre maniery, unikanie zagrożeń oraz pozytywne podejście do podejmowanych wyzwań.

Poszczególne treningi łączą się w całość. Dzieci mają określony system egzaminacyjny i nagradzane są po każdym treningu. Rodzice na bieżąco otrzymują informacje o postępach dziecka i poprzez to są zaangażowani oraz mogą wspierać rozwój dziecka.

W naszym przedszkolu zajęcia prowadzi Pani Aleksandra Polańska - 1.dan, instruktor taekwon-do, studentka pedagogiki, wielokrotna Mistrzyni Polski, dwukrotna Mistrzyni Europy w taekwon-do.

Taniec nowoczesny

Zajęcia taneczno-ruchowe dla dzieci w wieku 3-5 lat prowadzone przez instruktora z FunkyFree Studio. Podczas tych zajęć odkrywamy z dziećmi naturalne zdolności ruchowe. Dzieci poznają podstawy baletu, tańców ludowych i tańca nowoczesnego. Zajęcia prowadzone są w formie radosnej, spontanicznej zabawy z tańcem.

Do najważniejszych korzyści wynikających z udziału w zajęciach tanecznych można zaliczyć:

  • kształtowanie poczucia rytmu, koordynacji ruchowej, rozwijanie pamięci ruchowej dziecka;
  • kształtowanie poprawnej sylwetki oraz świadomości własnego ciała poprzez dobór odpowiednich ćwiczeń oraz form tanecznych;
  • kształtowanie cech charakteru takich jak odwaga, wytrwałość, cierpliwość, odporność na zmęczenie;
  • nauka umiejętności współdziałania w grupie, tworzenie miłej, przyjaznej atmosfery, wzajemnego zaufania oraz dbania o dyscyplinę i przestrzeganie zasad poprawnego zachowania;
  • poznawanie różnych styli form tanecznych: balet, taniec nowoczesny, taniec ludowy, nauka kroków tanecznych oraz choreografii.

Warsztaty z robotyki

Robo-Warsztaty. Zajęcia odbywają się raz w miesiącu w kameralnych grupach. Dzieci poprzez zabawę klockami Lego poznają tajniki robotyki i programowania. Zajęcia uczą dzieci logicznego myślenia, pracy zespołowej, a także rozwijają wyobraźnię przestrzenną i zdolności manualne.

Podczas zajęć dzieci konstruują m.in. ruchome zwierzątka, pojazdy oraz inne fascynujące przedmioty.

Warsztaty animacji

Warsztaty animacji poklatkowej prowadzą Marta Skrocka [absolwentka Pracowni Filmu Animowanego Wydziału Grafiki ASP w Krakowie] oraz Cezary Skrocki [absolwent Wydziału Lalkarskiego Akademii Teatralnej w Warszawie oddział w Białymstoku] z HURRA! Studio.

Warsztaty odbywają się raz w roku, mają charakter czterech dwugodzinnych spotkań, podczas których dzieci wymyślają scenariusz, projektują postaci i scenografię tworząc własny film animowany.

Zajęcia kończą się pokazem dla rodziców filmów zrealizowanych przez dzieci.

Szkółka narciarska

Zajęcia w ramach szkółki narciarskiej odbywają się w sezonie raz w tygodniu.

Gimnastyka korekcyjna

Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej prowadzone są przez wykwalifikowanych instruktorów i mają na celu:

  • korygowanie u dzieci wad postawy i nie dopuszczanie do powstawania nowych, a także doprowadzanie sprawności dziecka do stanu uważanego za prawidłowy;
  • podnoszenie ogólnej wydolności fizycznej;
  • wyrobienie u dziecka nawyku prawidłowej postawy ciała w sytuacjach dnia codziennego;
  • zachęcanie do dbania o zdrowie i higienę ciała, podnoszenie ogólnej sprawności.